بعد از انجام کامپوزیت ونیر و لمینیت سرامیکی حتما از روش هایی که برایتان توضیح داده ایم، از مسواک و نخ دندان استفاده کنید تا به طور کارآمدی تمامی نواحی دندانی و دهان شما پاک و تمیز گردد و احتمال ایجاد التهاب لثه ای به حداقل برسد.

این مساله تا حد زیادی وابسته به موقعیت روکش مذکور دارد. اولویت اول برای انجام درمان زیبایی این است که روکش های موجود در ناحیه طرح لبخند تعویش گردند اما اگر به هر دلیلی این امر امکان پذیر نباشد، با صلاحدید و تشخیص دندانپزشک زیبایی و به کارگیری مواد و باندهای خاص می توان روی سطح روکش دندان ها را نیز با کامپوزیت و یا لمینیت سرامیکی پوشاند.

ایمپلنت ها هم مشابه روکش ها هستند و در صورتی که ایمپلنت دندان در شرایط مناسبی باشد و روکش آن هم ایده آل باشد می توان با صلاحدید دندانپزشک، بر روی روکش ایمپلنت نیز از ونیرها استفاده کرد.

اکثر افراد تمایل دارند تا با ونیر دندان هایشان به رنگ های روشن تری دربیاید اما باید بدانید که ونیرهای شما تا حد زیادی سلیقه ای بوده و به انتخاب خودتان وابسته است. دندان هایی که رنگ پایه ی آنها تیره تر است نسبت به دندان های روشن تر، با یک کامپوزیت یا لمینیت مشابه نتیجه یکسانی نخواهد داشت، چرا که رنگ دندان  برروی نتیجه نهایی رنگ ونیرها تاثیرگذار می باشد.

پاسخ این سوال مثبت است، اگر تاج دندان های جلویی ترمیم یا پرکردگی و حتی ونیرهای کامپوزیتی داشته باشند، می توان برروی آ«ها ارتودنسی را نصب نمود و درمان ارتودنسی را انجام داد.

 

 

اگر تاج دندان های جلویی دارای روکش یا لمینیت سرامیکی و یا کامپوزیت ونیر باشد، درمان ارتودنسی به تاج دندان ونیر آسیب نخواهد رساند.

 

 

پاسخ منفی است فاصله بین دندان ها را با دو روش می توان اصلاح کرد:
1. ارتودنسی
2. درمان های زیبایی (کامپوزیت ونیر و لمینیت سرامیکی) اگر علت فاصله دندان ها مربوط به این باشد که مجموع سایز دندان ها نسبت به قوس فکی کم تر است، نمی توان از ارتودنسی استفاده کرد.

پاسخ این سوال مثبت است. ممکن است شما بعد از چندین سال از کامپوزیت یا لمینیت های دندان هایتان خسته شده باشید و بخواهید با فرمی جدیدترین و رنگی دلخواه تر، لبخندتان را تغییر بدهید. یکی از تفاوت های اصلی بین کامپوزیت ونیر و لمینیت سرامیکی مرحله تراش و آماده سازی دندان است که در شرایط یکسان در مورد کامپوزیت ونیر می تواند کم تر باشد. در درمان کامپوزیت ونیر قالب گیری انجام نمی شود و کل کار در مطب و توسط دندانپزشک زیبایی و تنها، در یک جلسه انجام می شود. اگر بخشی از کامپوزیت ونیر دچار لب پریدگی یا شکستگی گردد، براحتی در مطب دندانپزشکی قابل ترمیم می باشد. در حالی که لمینیت های سرامیکی اگر دچار لب پریدگی شوند معمولا نیاز به تعویض کامل دارند و مجددا باید از دندان قالبگیری شود و لمینیت جدید برایش ساخته شود.

در صورتی که بعد از انجام ونیرهای دندانی دچار مواردی چون خونریزی های شدید و التهاب های لثه ای و بوی بد دهان و درد و ناراحتی و همچنین به هم چسبیدگی دندان ها و عدم امکان استفاده از نخ دندان مواجه شدید، زمان را به عقب نیندازید و سریعا به یک دندانپزشک زیبایی که از مهارت و تخصص او اطمینان دارید مراجعه نمایید تا علل عدم موفقیت      بررسی شود و براساس آن اقدامات بعدی صورت بگیرد. در اغلب موارد درمان مجدد نسبت به درمان اولیه سخت تر و پرهزینه تر خواهد بود.